Verona: om nooit te vergeten! - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Verona: om nooit te vergeten! - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Verona: om nooit te vergeten!

Door: Sulla

Blijf op de hoogte en volg Dyon

25 September 2018 | Italië, Montagnana

Onze ploegleider anex (zuinige) boekhouder is tevreden: we hebben gisteren binnen budget gereisd! Het is natuurlijk
verleidelijk en makkelijk om nergens naar te kijken maar dat is niet de manier waarop we reizen. We proberen (ruim) binnen budget naar Rome te komen en dat is soms niet de makkelijkste weg. Al vanaf het begin van de reis volg ik de route van Reitsma naar Rome mee en navigeren is nooit mijn sterkste punt geweest! Onze ploegleider Franck heeft de leiding. Ongelooflijk hoe snel hij ons langs Gods wegen loodst, ondertussen de afstanden in de gaten houdt waardoor we de juiste afslagen nemen en tijdens de pauzes ook nog hotelovernachtingen weet te regelen, tegen de beste prijzen! Chapeau voor Franck!
Nu we dichter bij Rome komen begin ik langszaam het navigeren te snappen. Overigens gaan we morgen aan deel drie van onze route beginnen. Al twee edities uitgereden!
Vandaag vroeg vertrokken om tijdig de boot richting Bardolino te nemen. We hadden geluk en een privilege: hij voer weer en wij waren de enige drie passagiers aan boord. Na het aanmeren via Garda, Bardolini naar Bussolengo gereden waar we koffie dronken. Het was markt met een groot aanbod van biologische producten. Naast ons op het terras zat een heer met vier dames op leeftijd, allen afkomstig uit Nederland en woonachtig in het mooie Italië. Volgens mij misten ze ons landje niet. Na de pauze reden we richting Verona en daar ging het mis.
Of het is een fout in onze routegids of wij hebben iets gemist maar we zaten fout. Na overleg toch maar de provinciale weg naar Verona genomen maar voordat we het wisten zaten we op de grote weg waar we luidtoeterend welkom geheten werden door diverse chauffeurs. Ze waren ongetwijfeld trots op ons.
Terwijl het vracht- en autoverkeer ons in volle snelheid passeerden, probeerden wij zo snel als mogelijk de eerste afslag te nemen maar dat duurde even. Toen we onder aan de kruising aan een echte macho Italiaan (op bromfiets type jaar nul en zonder tanden) naar de plaats vroegen die ons weer op de route zou brengen, begon hij hard te lachen. Met dank aan Google Maps zijn we toch weer op de goede weg geraakt.
Voor de duidelijkheid: wij hebben nergens een bord gezien dat
de weg verboden was voor (drie sportieve Nederlandse) fietsers!
In S. Giovanni Lupatoto onze LOHBL lunch genoten en de reis voortgezet via Ronco all’Adige, Pressana naar het prachtige Montagnana. Dit stadje wordt geheel omsloten door indrukwekkende middeleeuwse stadsmuren en is bekend om zijn prosciutto. Dat wordt smullen vanavond! Wel binnen budget!
Na onze korte tocht van gisteren (25 kilometer), trapten we vandaag 110 kilometers weg. Het was het een stuk koeler maar wel zonnig. Ideaal fietsweer, alleen de wind in de namiddag was stug. Sinds Verona fietsen we op de Po Vlakte. De naam zegt genoeg.

• 25 September 2018 - 15:46

Will:

Vindt het erg knap hoe jullie dit allemaal doen!!!

Veel succes de komende dagen.

• 26 September 2018 - 04:12

Rob:

Knap hoor mannen navigeren fietsen slaapplaats zoeken
    Handjes vol zou ik denken
    Geniet ervan het is eerder voorbij dan dat je denkt

• 26 September 2018 - 20:17

Hein:

Geweldig Dijon hoe jij elke avond na zo n tocht je kunt gaan verzetten om zo een uitgebreid verslag te componeren en wel zodanig dat we de hele reis zelf meemaken zonder blaren op ons achterste. Ga zo door noch enkele (400) kilometers en jullie hebben deze bedevaart volbracht .