Heerlijke fietsdag - Reisverslag uit Meran, Italië van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Heerlijke fietsdag - Reisverslag uit Meran, Italië van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Heerlijke fietsdag

Door: Sulla

Blijf op de hoogte en volg Dyon

22 September 2018 | Italië, Meran

De Italiaanse hoteleigenaar was zo gastvrij en vriendelijk dat we besloten hebben om het diner binnenshuis te nuttigen. Een prima keuze. Een drie-gangen keuze menu in een leuke ambiance voor € 18,00 pp.. Ook zijn hard meewerkende Tjechische vrouw mocht er zijn dankzij wat cosmetische ingrepen.
De afgelopen dagen hebben we veel langs de rivier de Inn gereden. De stad Innsbruck ontleent haar naam hieraan.
Ondanks dat we hard moeten werken om vooruit te komen genieten we van de mooie natuur om oms heen; de bossen, de uitgestrekte groene bergweiden waarin de bellende Milka koeien ons nakijken met een blik van ‘wat een stelletje gekken’ of mischien denken ze eel ‘noch nicht electrisch?’. Vanochtend met 11 graden en een bewolkte hemel vertrokken en via het Lago di Résia richting Merano vertrokken. Er stond een zeer harde wind maar deze keer in de rug die, samen met een zeer mooie en lange afdalingen ervoor zorgde dat we snelheden van 50 km/uur en meer behaalden. Voor het eerst in mijn leven heb ik harder gefietst dan plaatselijk was toegestaan. Geen controle gehad!
Voor Burgùsio kregen we een wegomleiding maar uit ervaring weten we dat er voor fietsers altijd mogelijkheden zijn. Niet deze keer dus! We troffen een fietsende Nederlander die duidelijk was. Geen doorgang mogelijk. Het zag er dus naar uit dat we een heel behoorlijk aantal kilometers zwaar omhoog terug moesten klimmen. Gelukkig brachten Franck en Tonny de oplossing en konden we via een niet officiële route de autoweg bereiken en onze tocht vervolgen via Mals, Prad en Laas. Om 11 uur begon de zon te schijnen en zijn we met het afpellen begonnen. In Latsch de lunch gebruikt bij de plaatselijke bakker. Toen we hier om 12 uur binnen fietsten werden we welkom geheten door het lucht alarmsysteem van het dorp. We hadden toen al 59 kilometer op de teller staan. Via Naturns richting Merano gereden waar we de laatste 4 kilometer wederom beloond werden met een mooie afdaling. Om 14 uur zijn we gaan zoeken naar een overnachting plaats en weer viel dat niet mee. Alles vol of torenhoge prijzen betalen. Na kort overleg met de plaatselijke tourist information een Gasthaus gevonden Tonny en ik slapen op een kamer maar nu met twee aparte bedden. Een simpel maar goed hotelletje.
Vandaag totaal 90 kilometer gereden onder prima omstandigheden. De paden waren goed te berijden en we genoten van de omgeving. We reden hoofdzakelijk langs de Adige rivier en door prachtige boomgaarden waar het oogsten volop in gang was. Ik denk dat er een pastoor in Brabant is die ons voor is gegaan in het gebed waardoor we zo goed hebben kunnen door trappen. Ga door met bidden, Pastoor!

• 22 September 2018 - 13:43

Helma Van Beijsterveldt:

Ik zal ook wel een paar weesgegroetjes voor jullie doen!!

• 22 September 2018 - 14:06

Ans:

Jullie zijn echt goed bezig, zeg! Wat een door zetters zijn jullie of beter gezegd wat een doortrappers.
    Ik krijg veel complimenten over je schrijfstijl Dyon! Superleuk om te volgen.

• 22 September 2018 - 15:47

Will:

Geniet samen (met pastoor) van de zondag

• 22 September 2018 - 16:22

Christel:

Lieve fietsvrienden, het is heerlijk om iedere dag het reisverslag te lezen. Complimenten aan onze reporter Dyon, goed gekozen en weloverwogen woordkeuzes.
    Het gaat jullie deze tour zeer goed af, zowel het weer als de wegen! We wensen jullie allemaal nog heel veel goede kilometers en bovenal veel plezier. Met het eten en drinken komt het zowieso wel goed...
    Tot de volgende! Dikke kus van de 4 Burkjes

• 23 September 2018 - 05:05

Resi:

Zo te lezen gaat alles goed !Geniet nog van de mooie omgeving!

• 23 September 2018 - 06:07

Leonie:

Amen

• 23 September 2018 - 07:47

Marjan:

He mannen wat zijn jullie goed bezig!!!CHAPEAU!!!!Nog heel veel succes Geniet en trap ze!!!!

• 23 September 2018 - 09:56

Dennis:

Goed bezig, en al in Italia! Buon viaggio. De Tsjechische hotelliere moet een verademing zijn geweest in vergelijk met Duitse hospita’s uit eerdere verslagen