Behulpzame jeugdige ouderen - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Behulpzame jeugdige ouderen - Reisverslag uit Steinach, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Behulpzame jeugdige ouderen

Door: Sulla

Blijf op de hoogte en volg Dyon

18 September 2018 | Duitsland, Steinach

Heerlijk geslapen (alleen maar rust en heel ver op de achtergrond de kerkklok) en vanochtend gestart met een heerlijk, uitgebreid ontbijt. We begonnen vol goede moed aan, wat volgens onze reisgids, een makkelijke tocht zou worden. Via Dischingen, Ziertheim, Wittislingen naar Dillingen an der Donau gereden. Om 9:30 uur hadden we al 30 kilometer achter de rug. Na werkelijk heerlijke koffie bij een Italiaans restaurant met een vriendelijke Turkse eigenaar reden we richting Fristingen en net buiten Dillinger was zij daar: Die Donau! Alleen is die helemaal niet blauw maar grauw groen! Via Villenbach, Welden, Aystetten en in Hammel raakten we de route kwijt. We troffen daar twee 80 plussers aan op elektrische mountainbikes. Tot hun 80e hadden ze nog op normale bikes gereden. Ze woonden in Gersthofen en zouden ons via een korte route naar een aansluitpunt brengen. Niet bij te houden zo hard ze fietsten!
Als we vlak fietsen rijden we dicht bij elkaar maar tijdens het klimmen en ook op moeilijk begaanbare stukken fietst ieder voor zich. Op bepaalde punten wachten we op elkaar. Uw rijdende reporter sluit altijd het peletonnetje. Heeft niks te maken met de conditie van de anderen maar met het feit dat hij alles goed moet observeren voor de juiste verslaggeving. Hij neemt dan ook de tijd om te genieten van de stiltes, geniet van het ruischen van de bomen en het kabbelen van de beekjes.
Tonny en Franck zorgen overigens erg goed voor mij!
We zijn om Augsburg heen gefietst richting Haunstetten en Mering. Bij Mering kwamen we langs het aards paradijs. Er liepen en lagen heel veel Adams en Eva’s. Na een korte blik zijn we maar hard doorgereden. Via Merching rond 16:30 uur gearriveerd in hotel Huber in Steinach. Vandaag 110 kilometer gereden.
Dat was niet de bedoeling maar het was erg moeilijk om een slaapplaats te vinden. Heeft te maken met de Oktoberfeesten in München.
Het was een zware dag omdat we in de namiddag bijna 20 kilometer op gravel hebben moeten rijden en dat is zwaar trappen. De menukaart van het restaurant ziet er goed uit. We hebben het weer verdiend (vinden wij).

• 18 September 2018 - 15:16

Hans:

Goed bezig, gaat allemaal vlotjes!

• 18 September 2018 - 16:42

Helma Van Beijsterveldt:

Jullie gaan hard!
    Dat genieten van al dat moois onderweg is zo heerlijk en dat herkennen wij zo!! Groetjes,Hans en Helma

• 18 September 2018 - 17:37

Rob:

Super om de keurig gemaakte verslagen te lezen
    Waar haal je de puf nog vandaan
    Fijn dat jullie er zo van kunnen/ mogen genieten
    Groet rob en hou vol

• 18 September 2018 - 19:19

Dennis:

Op weg naar de Alpen en Österreich mannen! Het landschap wordt enkel mooier.

• 19 September 2018 - 09:22

Carla:

Wat kijk ik er toch steeds weer naar uit om je verslag te lezen Dyon!!
    En wat goed dat je daar telkens weer tijd voor weet te maken.
    Je bent een echte schrijver !!!! Moet je iets mee gaan doen !!!!
    Wat maken jullie kilometers zeg !! Zo te lezen gaat het goed met je.