Het weekend is begonnen - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Het weekend is begonnen - Reisverslag uit Gernsheim, Duitsland van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Het weekend is begonnen

Door: Sula

Blijf op de hoogte en volg Dyon

14 September 2018 | Duitsland, Gernsheim

Vanochtend reden we om 8 uur Bacharach uit, uitgeluid door de kerkklokken van dit mooi plaatsje. Gisteren heerlijk maar simpel gegeten in een heel leuke weinstube. De eigenaresse was op leeftijd maar liep de benen onder haar kont uit om het iedereen naar hun zin te maken. Over kont gesproken; die van mij is aardig rood, dus is het goed smeren geblazen.
Vandaag weer ruim 100 kilometer achter de kiezen. De voorspelling gaf droog weer aan en dit is nagekomen. We hebben zelfs zon gehad zodat we weer genoten hebben van onze LLOHB (lidll lunch op het bankske).
Bij Bingen verlieten we de Rijn om onze tocht voort te zetten via Ingelheim, Nieder Olm en diverse andere kleine dorpjes naar Nierstein en daar was hij weer; de Rijn. Na de overtocht met de veerboot via Leeheim, Erfelden en Stockstadt arriveerden we rond 16 uur in Gernsheim, onze overnachtingsplaats. Weer had Franck een leuk hotelletje kunnen boeken ‘binnen budget’: hotel, café, bäckerei & konditurei Moser.
We kijken nu al uit naar het ontbijt morgen!
Een mooie tocht vandaag via fijne, matige en slechte fietspaden.
Kwamen we langs de Rijn nog veel andere fietsers tegen, nu slechts incidenteel. Tijd voor een glas wijn. We hebben het verdiend en het weekend is begonnen.