Am Rhein - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Am Rhein - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Am Rhein

Door: Sulla

Blijf op de hoogte en volg Dyon

12 September 2018 | Verenigde Staten, Madera

Gisterenavond heerlijk schnitzel gegeten in het enige restaurant van Obermaubach, prachtig gelegen aan het meer. Vanochtend voor 8 uur vertrokken met 11,5 graden celcius en een klein zonnetje. Na een aardig klimmetje naar Soller pikten we daar onze route naar Rome weer op. Ook een mooi moment om ‘af te pellen’ (wat kleding uit te doen); we hadden het warm genoeg gekregen. Om 9 uur hadden we al 25 kilimeter gefietst en was het koffietijd in Zülpich. Vandaag een prachtige fietsdag; lekker zonnetje, weinig wind of wind in de rug en een mooie route die ons door allerlei leuke dorpjes bracht. De lunch genoten bij Bahnhof Kottenforst. Heerlijke Currywurst.
En daar was hij dan bij Unkelbach: der Rhein! Via het mooie fietspad langs de rivier (de komende dagen zullen we dit voor 130 kilometer volgen) kwamen we we rond 15 uur aan bij onze B&B.
We moesten nog wel behoorlijk klimmen om er te komen maar ja, oefening baart kunst. Bij aankomst bleek de eigenaresse niet aanwezig te zijn. Naast de verhuur van kamers werkt ze nog volledig als lerares Duits en Engels, dus tijd voor de kamers op te maken had ze nog niet gehad. Onze hospita bleek niet veel verstand van huishouding te hebben. Het was een grote gribus van samengespaarde antieke meubels en schilderijen (onder dekens achter elkaar gestapeld in de gangen). Haar specialiteit was ontbijt, naar eigen zeggen maar wij hadden er niet veelvertrouwen in, zeker niet toen we de prijs en ....haar wijze van aanpak hoorden! Vanavond eten we in de stad. Een speciale avond want Tonny is jarig.
Wegens wifi problemen is dit verslag niet volledig verstuurd. Vandaar nogmaals

• 12 September 2018 - 14:05

Leonie:

Klinkt als een prachtige dag met als verjaardagscadeau de Rijn. Gefeliciteerd Tonny en nog een fijne avond!

• 12 September 2018 - 14:24

Resi:

Tonny, proficiat en nog veeeele jaren!
    En nog een leuke avond

• 12 September 2018 - 14:28

Resi:

Vervolg :maardit zal wel lukken

• 12 September 2018 - 14:44

Loek:

He jongens, laat je morgen niet afleiden door de Loreley tussen Sankt Goar en Oberwesel.

• 12 September 2018 - 14:59

Hans:

Geniet ze verder samen en proficiat voor de jarige!

• 12 September 2018 - 19:07

Ans:

Proficiat Tonny

• 13 September 2018 - 06:16

Magreth:

Proficiat Tonny !

• 13 September 2018 - 06:44

Twan:

Blij dat 't goed gaat en gezellig is; Tonny GEFELICITEERD!!!