Oostenrijk - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu Oostenrijk - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Dyon Beerens - WaarBenJij.nu

Oostenrijk

Door: Sulla

Blijf op de hoogte en volg Dyon

20 September 2018 | Oostenrijk, Imst

Vanochtend al vroeg uit onze overnachtingsplaats vertrokken, uitgezwaaid door de op leeftijd zijnde Gasthof eigenaresse.
Zij is ervan overtuigd dat we in de Hemel komen! Haar evenoude echtegenoot was ondertussen al met de schoonmaak van onze kamer begonnen.
We begonnen onze tocht al meteen met een klim van 3 kilometer (5%), gevolgd door diverse andere klimmen. Via Klais, Barmsee reden we rond 10:30 uur de leuke plaats Mittenwald binnen om koffie te drinken. We hadden toen bijna 30 kilometer op de teller staan. Het eerste deel van onze tocht voerde ons langs mooie wegen maar we hoorden wel constant het verkeer van de autoweg die langs ons pad liep. Het tweede deel van onze tocht bracht ons over de Oostenrijkse grens en via een keur van mooie kleine dorpjes en prachtige rustige wegen (14 km licht stijgend) naar de Buchener Höhe op 1256 meter. En daar kwam de beloning! Een afdaling van 7 kilometer (9-10%) naar Telfs.
Met snelheden van 50-60 km/uur suisden we naar beneden terwijl de warme wind onze afgetrainde lichamen omarmde. Wat een fijn gevoel gaf dat!
In Telfs onze befaamde LOHBL (Lidll op het benkske lunch - deze keer overigens van Aldi) genoten. Vanaf Telfs licht tot pittig heuvelig terrein gehad maar over het algemeen goed kunnen fietsen. Wel storend is dat diverse jongere en oudere fietsers ons voorbij komen racen op ebikes van ongekende klasse en hogere prijsklasse die ons in het voorbijgaan aanmoedigen met de woorden: ‘noch nicht electrisch’?
We hadden gehoopt aan deze kant van de Alpen makkelijker aan een overnachting te kunnen komen, maar helaas. Ook vandaag hebben we langer moeten rijden dan gepland. Via Rietz, Mötz, Haiming (hier kreeg ik een lekke band maar met de hulp van Tonny konden we snel verder), Roppen naar Imst gereden waar Franck ondertussen in hotel gasthof Neumer kamers had gevonden. Totaal 80 kilometer weggetrapt. Vanavond eten we in Oostenrijk; de Duitse wurst en schnitzels komen onze oren uit.
Ben benieuwd wat de menukaart ons gaat brengen.

• 20 September 2018 - 16:01

Will En Anne:

Mooie afdaling naar Telfs! Rijden we vaak,maar dan met auto! Hoop dat jullie vanavond ander eten krijgen dan snitzel!

• 21 September 2018 - 12:42

Claude:

Hoi mannen, het gaat snel. Inmiddels ruim ‘n week aan het fietsen in een prachtige omgeving. Ik ben jaloers!!!! Ik lees wat jullie allemaal hebben meegemaakt.
    Franck die stug kan doortrappen (heerlijk!!), Tonny de berggeit en de 3e fietst met een rood kontje. Maar zijn reisverslagen zijn niet te evenaren, tot in de puntjes verzorgd. Zelfs het commentaar op het eten en drinken wordt niet vergeten. Fietsproblemen? Ik lees: nieuwe tandwielen en ketting. Ja, wat wil je na zoveel kilometers.
    Jongens, nog veel fietsplezier en geniet ervan.